Naturavetal Logo

Klantenservice FAQ

Naturavetal® advies telefoon

Onze deskundigen geven je graag persoonlijk advies.

Als je vragen hebt over dit onderwerp, geven we je graag uitgebreid advies. 

Je kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag
van 9 tot 17 uur

Mijn bestellingen

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Je bestelling wordt naar verwachting binnen 1-3 werkdagen afgeleverd. Naast de orderbevestiging, ontvang je een e-mail met het trackingnummer van de bestelling, zodat je de verzending online kunt volgen bij de betreffende vervoerder. Als je zending uit meerdere pakketten bestaat dan kan het voorkomen, dat deze separaat bezorgd worden. 

Hoe kan ik bestellen?

Wij raden je aan om gemakkelijk via onze onlineshop te bestellen, omdat wij dit het snelst kunnen verwerken. Mocht het niet mogelijk zijn voor je om online te bestellen, dan kun je je bestelling ook telefonisch of per e-mail doorgeven.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Bestellingen laten wij doorgaans bezorgen door onze vervoerder. Wil je de bestelling echter persoonlijk afhalen in ons magazijn, dan is dit na afspraak mogelijk.

Moet ik een klantaccount aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Om in de onlineshop te kunnen bestellen, is het niet nodig om je als klant te registreren. Selecteer tijdens het bestelproces dan de optie “Bestellen als gast”.

Bij het plaatsen van een eerste telefonische bestelling hebben wij, vanwege de Wet Bescherming Persoonsgegevens, een bevestiging per mail van je persoonsgegevens nodig, zodat wij de bestelling kunnen verwerken.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren als deze nog niet is verzonden?

Zolang je bestelling nog niet door ons is ingepakt, kunnen wij nog aantallen en producten wijzigen, het afleveradres corrigeren of de bestelling volledig annuleren. 

Omdat bestellingen zo snel mogelijk na ontvangst worden ingepakt, raden wij u aan zo snel mogelijk (idealiter telefonisch) contact met ons op te nemen, zodat wij de veranderingen direct kunnen verwerken. Mocht je per ongeluk dubbel besteld hebben, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Wat gebeurt er nadat de bestelling is verwerkt?

Je ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging van je bestelling. De goederen zullen doorgaans al na 1-3 werkdagen op het door jou gewenste afleveradres worden bezorgd.

Betalingen

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Onze betaalmogelijkheden om te bestellen zijn: iDEAL, Bancontact, PayPal, Apple Pay, Google Pay, Creditcard of overboeking. Voor onze zakelijke klanten gelden afwijkende voorwaarden, bij vragen kun je contact opnemen met ons advies-team.

Naar welke rekening kan ik openstaande bedragen overmaken?

Openstaande bedragen kun je overmaken naar de volgende bankrekening:

IBAN: NL03 ABNA 0826 0750 10 

Ten name van: Sunshine Lodge - Naturavetal NL-B en onder vermelding van het factuurnummer dat rechtsboven aan de factuur staat.

Verzending en bezorging

Moet ik verzendkosten betalen?

Bij een bestelwaarde van minimaal €75,- wordt je bestelling, als particuliere klant, in heel Nederland en België gratis verzonden. Voor bestellingen onder de €75,- rekenen wij verzendkosten van €6,50 (inclusief btw). 

Voor onze zakelijke klanten gelden afwijkende voorwaarden, bij vragen kun je contact opnemen met ons advies-team.

Met welke vervoerder worden de pakketten verzonden?

Wij versturen onze pakketten met PostNL en DHL.

Hoe lang is de levertijd?

In Nederland ontvang je, normaal gesproken, de goederen de volgende werkdag. Voor leveringen in België zal je bestelling tussen de 1-3 werkdagen na ontvangst van de bestelling, bezorgd worden.

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Wij leveren vanuit de Nederlandse Naturavetal® webshop naar adressen in Nederland en België.

Naturavetal® is vertegenwoordigd in diverse landen in Europa. Via de aangesloten Naturavetal® webshops kun je bestellingen in het betreffende land laten bezorgen. Hier kun je er meer over lezen.

Het is echter ook mogelijk om te laten bezorgen op afleveradressen in het buitenland, als daar geen Naturavetal® webshop bestaat. Houd er rekening mee, dat wij voor deze bestellingen, aangepaste verzendkosten in rekening moeten brengen. Je ontvangt van ons een reëel aanbod. Betaling geschiedt via onze gebruikelijke betaalmogelijkheden en het pakket wordt, na ontvangst van de betaling, direct verzonden.

Kan ik mijn bestelling volgen?

De vervoerder stuurt je per e-mail een link, waarmee het pakket te volgen is.

Retouren en terugbetalingen

Kan ik reeds geleverde producten retourneren?

Je hebt binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen een herroepingsrecht. Gedurende deze periode kun je ongeopende producten op eigen kosten aan ons retourneren. Gedetailleerde informatie over je annuleringsrechten vind je hier.

Hoe stuur ik een pakket retour?

Er zijn twee verschillende mogelijkheden om goederen naar ons te retourneren:

  1. Je brengt de goederen naar een pakketwinkel of postkantoor naar keuze, richt de retourzending aan ons en betaalt ter plaatse de retourkosten.
  2. Wij maken voor een PostNL- of DHL- retourlabel aan, dat je samen met een barcode per e-mail ontvangt. Je kunt het retourlabel afdrukken en op het pakket plakken of de barcode laten zien in de pakketshop. Het bedrag voor de retourkosten wordt afgetrokken van het tegoed, waarna het te verrekenen totaal aan je wordt overgemaakt.
     

Gebruik, indien mogelijk, de originele doos voor retourzendingen en zorg ervoor, dat de doos voldoende opgevuld is, zodat de producten ons onbeschadigd bereiken. Alleen in dit geval kunnen we de retourzending accepteren en een creditnota maken. Zorg er ook voor, dat alle voorgaande verzendetiketten op de verpakking zijn verwijderd, overgeplakt of doorgestreept.

Waar moet ik de retourzending naartoe sturen?

Naturavetal® Nederland & België
Geerweg 16
2461 EA, Ter Aar
Nederland

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik iets retourneer?

Het tegoed wordt terugbetaald via dezelfde betaalmethode als je oorspronkelijke bestelling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn tegoed ontvang?

Je ontvangt de creditering doorgaans uiterlijk één week, nadat wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen en gecontroleerd.

Wat moet ik doen als de producten tijdens de verzending beschadigd aankomen?

Stuur ons alstublieft foto's van de schade, zodat wij het schadegeval kunnen ophelderen met onze bezorgdienst. Afhankelijk van de omvang van de schade bespreken wij direct met jou de vervolgstappen voor schadevergoeding.

Waar moet ik rekening mee houden bij het afgeven van een neerzet toestemming?

Als je de bezorgdienst een neerzet toestemming verleent, onthef je zowel de bezorgdienst als ons van aansprakelijkheid als je later schade aan het pakket of aan de goederen ontdekt of als het pakket niet kan worden gevonden.

Kan ik gedeukte blikjes voeden?

Als de blikken onverhoopt tijdens het transport deuken, betekent dit niet dat de hoge kwaliteit van de inhoud is veranderd of aangetast. Ze kunnen nog steeds met een gerust geweten aan de hond worden gevoerd en vertonen geen kwaliteitsgebreken.

Opslag en houdbaarheid

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

Onze droogvoeding heeft een houdbaarheid van 6 maanden vanaf de productiedatum. Onze blikken (puur vleesblikken, compleet menu's en puppymenu's), vleesrollen en hondensnacks zijn gemiddeld 1 jaar houdbaar vanaf productiedatum. De houdbaarheid van de hondenkoekjes is 4 maanden, eveneens vanaf productiedatum. Sommige van onze supplementen hebben een houdbaarheid van maximaal 2 jaar.

In onze webshop staat bij elk afzonderlijk product, alle belangrijke informatie over de houdbaarheid in de productbeschrijving.

Hoe bewaar ik Naturavetal® producten?

Voor een optimale houdbaarheid raden wij aan om de droogvoeding in de originele verpakking te bewaren, geen extra plastic afgesloten bak te gebruiken en de geopende voedselzak eenvoudigweg “op te rollen”. Bewaar de zak op een koele en droge plaats, onder de 25°C.

Ook onze blikken en vleesrollen moeten op een koele en droge plaats bewaard worden, onder de 25°C. Voor alle overige producten zoals snacks en supplementen is droge opslag voldoende.

Hoe lang zijn geopende blikken en rollen houdbaar in de koelkast?

Geopende blikken en worsten kunnen 3-4 dagen, in de koelkast, worden bewaard. We bieden ook een gratis deksel aan voor onze blikken van 400g en 800g voor optimale opslag in de koelkast. Neem daarvoor gerust contact met ons op.

Kan ik Naturavetal® producten invriezen en later ontdooid voeren?

Alle Naturavetal® natvoedingvarianten kunnen in porties, ingevroren en na ontdooien gevoed worden.

Mijn klantaccount

Hoe maak ik een nieuw klantaccount aan?

Nadat je je winkelwagen hebt gevuld en “Afrekenen” hebt geselecteerd, word er gevraagd of je al een klantaccount bij ons hebt, of dat je je wilt registreren of als gast wilt bestellen. Vul alle verplichte velden in om een nieuw Naturavetal®-klantaccount aan te maken en een wachtwoord in te stellen. Je adresgegevens worden dan opgeslagen voor al je volgende bestellingen en zo hoef je deze niet opnieuw in te voeren; je kunt eenvoudig inloggen op je klantaccount, voordat de bestelling is afgerond.

Je kunt ook een klantaccount aanmaken, zonder dat je meteen hoeft te bestellen. Om dit te doen, klik je eenvoudig op het “persoon-pictogram” in het menu bovenaan. In dit gedeelte kun je niet alleen inloggen, maar je hebt ook de mogelijkheid om een geheel nieuw klantaccount aan te maken.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Meld je eenvoudig aan bij je klantaccount en open het gedeelte ‘Persoonlijke gegevens bewerken’. Daar heb je de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord te aan te maken.

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Controleer of je het juiste e-mailadres en wachtwoord hebt ingevoerd. Als je het wachtwoord niet meer weet, klik je op "Wachtwoord vergeten". Mocht het niet lukken, bel ons dan op 06 574 90903 (NL) of 0492 310 922 (B)

Waar kan ik mijn factuur- en afleveradres bewerken?

Log in op je klantaccount. In het gedeelte 'Factuur- en afleveradressen bewerken' heb je de mogelijkheid om bestaande adressen en gegevens te bewerken, als standaard in te stellen of te verwijderen.

Kan ik mijn klantaccount verwijderen?

Ja, je kunt ons ten alle tijde per e-mail of telefoon laten weten, dat je je klantaccount bij ons wilt verwijderen. Je kunt de verwijdering ook elektronisch in je klantaccount starten.

Houd er rekening mee dat wij, als onderdeel voor een goede boekhouding, wettelijk verplicht zijn om de vereiste persoonsgegevens te blijven bewaren in overeenstemming met van het Wetboek van Koophandel en van het Belastingwetboek. Bovendien blijven de noodzakelijke gegevens voor het instellen, uitoefenen en afdwingen van juridische claims opgeslagen. De hiervoor benodigde gegevens worden geblokkeerd voor verdere verwerking.

Uiteraard bewaren wij alleen de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de hierboven geschetste bewaarplichten. Zodra de wettelijke bewaartermijnen zijn verstreken, worden de gegevens onmiddellijk verwijderd. Het is niet nodig dat je opnieuw om verwijdering van deze gegevens vraagt.

Waar kan ik zien wat ik de vorige keer heb besteld?

Log in op je klantaccount. Op de startpagina van je account zie je de bestellingen die momenteel openstaan, de meest recente bestellingen, inclusief alle bestelde producten.

Nieuwsbrief

Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrief?

Om je aan te melden voor de nieuwsbrief, klik hier. Vul de aanhef, voor- en achternaam en je e-mailadres in en je wordt op onze mailinglijst geplaatst.

Kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?

Je kunt je afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan de nieuwsbrief, op de link ‘Afmelden voor nieuwsbrief’ te klikken. Als alternatief kun je ons ook een e-mail sturen naar info@naturavetal.nl of ons bellen op 06 574 90903 (NL) of 0492 310 922 (B), dan schrijven wij je handmatig uit en ontvang je geen nieuwsbrieven meer.

Contact

Hoe en wanneer bereik ik de klantenservice?

Je kunt ons maandag t/m vrijdag tussen 9 en 17 uur bereiken op 06 574 90903 (NL) of 0492 310 922 (B), of per e-mail naar info@naturavetal.nl.

Ik heb vragen over voeding – hoe kan ik contact met opnemen?

Ons adviesteam helpt je graag verder met al je vragen over honden- en kattenvoeding. Bel gerust van maandag t/m vrijdag tussen 9 en 17 uur naar 06 574 90903 (NL) of 0492 310 922 (B), wij helpen je graag.

Hoe lang duurt het om mijn e-mails en contactverzoeken te verwerken?

In de regel verwerken wij je vragen op de dag dat ze binnenkomen. In het weekend en op feestdagen vindt de verwerking plaats op de eerstvolgende werkdag.

Heb je nog vragen?

Neem dan telefonisch contact met ons op: 06 574 90903 (NL) of 0492 310 922 (B) of per e-mail op info@naturavetal.nl of via het contactformulier.